Sunday, October 31, 2010

BLOG

Tadi baca satu blog. Sedeh gak lah. Tersentuh aty di wat nya. Naseb bek x nanges. hehehe. Lelaki menangis????Salah ke untuk seorang lelaki menangis. Lelaki ada perasaan gak. Jadi, x salah untuk seorang lelaki untuk menangis. Tetapi, kadang-kadang menjadi pelik bagi manusia bila mendengar lelaki menangis. Timbul lah, lelaki x gentel r....lelaki lembik r n macam2 lagi. Penulis 2 tulis pasal ayah dia p haji. Dia rindu kat ayah dia. Aku pulak teringat kat diri sendiri. Yang dah x da ayah. Ayah ku telah pergi ke Rahmatullah pada tahun 2004 bulan 2. Masa 2 aku tingkatan 4. baru ke pinah kat SMK Tun Perak. Masa ayah meninggal tu, aku ada kat hostel. Sepupu dan mak yang mai amik aku kat hostel. Time 2 kul 2 3 pagi gak kot. Ngah mamai. Baru bangun tido. Warden kejut. Aku terkejut jugak r. Aku ngan ayah memang x rapat sangat. Ayah rapat ngan yang len-len. Aku memang x rapat sangat ngan family. Sebab aku du ostel sejak dari tingkatan satu lagi. Balik rumah pun jarang-jarang. Kalo balik pun duk 2 3 ari je pastu balik ostel balik. Itu lah kehidupan aku sampai sekarang ni. Hostel ni macam rumah pertama je. Rumah family 2 macam rumah persinggahan je. balik kepada cerita blog tadi. Sedeh jugak aku baca cerita dia. Aku pun rasa menyesal gak, dulu x rapat ngan ayah. Tapi, ayah sayang kat aku. Dia selalu tengok aku kat ostel. Bagi duit belanja. Tapi, umur ayah x panjang. Allah lagi sayang ayah dari aku. Semoga roh ayah di tempat kan di kalangan orang-orang yang soleh dan beriman serta dicucuri rahmat. Amin...

No comments:

Post a Comment