Monday, November 1, 2010

.::DUGAAN::.

Alhamdulillah, hari ini aku jalani kehidupan seperti biasa. Hari ini bermulanya minggu peperiksaan. Tapi, aku x exam lagi. Minggu depan baru exam mula. Hari ni hujan x berhenti lagi dari semalam. Silap-silap hari bulan banjir. hehehe.... Suasana kat sini sejuk je. Sedap tido. hehehe..... Dua tiga hari ni, banyak sangat dugaan dan masalah yang datang. huhuhu...... Mula-mula ari Jumaat ritu. Ada lah sorang kawan ni kol. Masa 2 aku p surau. Ada Tazkirah. Jadi, aku x angkat lah. Lepas habis tazkirah 2, aku mesej lah dia. Tanya kat dia, ada apa-apa yang boleh saya bantu. Bermula dari situ aku mesej dia. Macam-macam r dia tanya. Aku jawab je r. Aku x boleh nak lupakan apa yang berlaku dan sebab apa aku senyap dengan dia selama ni. Malam 2 pulak aku bukak facebook dia. Terkejut aku tengok. Bertambah kecewa aku. Aku ingat aku dah boleh lupakan. Tapi, sebaliknya. Sampai sekarang aku x add dia. Masalah yang kedua, orang delete aku sebagai friend dalam FB. Aku rasa ada orang hasut dia. Tapi x pa r. Biar lah kat dia. Janji dia bahagia. Aku cuma nak tahu apa sebab dia delete aku sebagai kawan dia dalam FB 2. Tapi, dia x balas mesej. Dugaan ketiga berlaku semalam, aku ingat aku boleh rehat lah minggu ni. Tapi x jugak, yang berlaku adalah yang sebaliknya. Minggu lepas lagi teruk. Tapi, apa yang berlaku semalam memang geram r. Apa yang dijanjikan, tidak terjadi pun. Aku sabar je r. Dalam geram-geram, aku wat keje gak. Pelik r aku, dalam marah-marah orang, aku wat keje tu jugak. Aku fikir benda libat an orang luar, tu sebab aku wat. Kalau x, dah aku lari dan tinggal kan je. Tapi, kadang-kadang jadi macam hamba dan kuli orang je. Wat keje orang lain. ehmmm.... Hari ni pulak bergaduh ngan si dia. x pasal-pasal pulak......sabar jelah....
SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN.

No comments:

Post a Comment